Tennissæson 2015 står for døren...... 23-03-2015
Hej nuværende, tidligere og nye tennisspillere.
 
Så er det tid at reservere spilletider for 2015. Spillere fra 2014 har indtil 1. april ret til deres tider fra 2014. Efter 1. april kan alle reservere ledige tider. Så snart betalingen er registreret, er reservation i orden. Snak sammen, dan hold og få jer tilmeldt.  Ring eller send en mail
 
Der kan også spilles ved lys, men der skal lidt tilvænning til for at få optimalt udbytte af "natspil". Er du til cykling (mountainbike), så tag cyklen med og varm op i skoven på den nye cykel/skovrute. ’Slap af’ bagefter med en gang tennis.
 
Børnetennis/-instruktion vil blive forsøgt i år igen med Dennis Pedersen som instruktør (starter onsdag d. 6. maj kl 14.30 til 16.00). Det vil måske blive på en lidt anden måde, da der påtænkes en ½ times opvarmning i skoven på cykel og derefter 1 times tennistræning med boldkanon osv. Snak med jeres børn, om ikke det kunne være en udfordring for dem i at være med.
 
Boldkanonen er nu i orden, så alle har mulighed for selv at gå ned at øve slag. Boldkanon er meget let at betjene, og vi vil sørge for, at der er ca. 100 "gamle" bolde (træningsbolde) til rådighed. Det bliver selvfølgelig svært at styre det, men bare alle drager "rettidig omhu" for at få bolde samlet sammen, og alle behandler kanonen ordentlig, skulle den kunne blive til fælles glæde. Der vil blive hængt en liste op for reservation af boldkanonen.
 
Torsdag den 21. maj påtænkes første spille-hyggeaften (kl 18.00 til 21.00) med tennis og fællesspisning (kr 50,00 for 3 snitter) bagefter, som vi plejer.
 
Banerne forventes færdige til påske, hvis ellers vejret tillader det. Når landmændene er færdige med deres forårsarbejde, plejer banerne at være færdige og gode.
 
Vi skal have et nyt nøglesystem (trykknap og kode) både til Ernsthus og banerne.
 
Ha en god tennissæson 2015.
 
Tennisafdelingen, Jørgen Andersen
 
Hvis gamle bænke kunne tale...... 04-09-2014
 
De gamle bænke på tennisbanerne er blevet skiftet ud, med nye. Bænkene blev opsat tilbage i 1968, hvor tennisbanerne blev anlagt – så hele 46 år har de på bagen.
 
Kunne de gamle bænke tale…, kunne de sikkert fortælle mange sjove historier og hemmeligheder om Agerbæk og byens indbyggere.
 
Jørn Mortensen og Niels Peter Nielsen har stået for udskiftningen og ’indvielsen’ (se billede). Tak for hjælpen !
 
Den 2. tennishyggeaften er afholdt med 11 deltagere. Det har været en god sæson med godt vejr hele sommeren, som betyder mulighed for masse af spilletimer og fælles hygge.
 
Vores tilholdssted ’Ernsthus’ er i år blevet udvidet med toilet og redskabsrum for bl.a. dagplejerne og skolen. Udvidelsen er sket i forbindelse med etableringen af det nye naturområde i skoven med Madpakkehuset, søen og nyt stisystem. Tennisspillerne har derved mistet det tidligere udendørs ’nødtørtssted’. Der skal nøgle til at benytte toilettet.
 
Det er Ernst Julius, Peter Klovgaard og Flemming Bruun, der har stået for det praktiske arbejde med etablering af toilet og redskabsplads. Borgerforeningen har gjort det økonomisk muligt via LAG-midler.

SE BILLEDER HER !
 
Jørgen Andersen, Tennisafdelingen.
 
Tennissæsonen 2014 står for døren ! 21-03-2014
Tennisbanerne forventes at være klargjorte til sæsonen pr. 1.april.
Vi glæder os til at se både nye og nuværende medlemmer.
Her finder du oversigten over banereservation. Angiv dit ønske. Oversigten opdateres løbende, efter ’først-til-mølle’.
Efter bekræftelse af banereservation betales medlemskontingent on-line på www.agerbaek-sf.dk.
Mangler du en makker, hjælper vi gerne med at formidle kontakten til andre spillere, der også mangler en makker.

Kontakt kan ske til :
Jørgen Andersen                                 75 19 62 62

Børne-/ungdomsinstruktion i tennis aflyses
 
Vi har i flere år gennemført instruktion i tennis for børn og unge. Med en nye skolereform hvor skolerne slutter dagen senere end tidligere, bliver det fremover meget vanskeligt at tilpasse instruktionstimer om eftermiddagen. Vi har derfor indtil videre besluttet at aflyse instruktion fra kl. 14.30 – 16.00, idet skolen først slutter kl. 16.00.
 
Om skolen kan inddrage instruktionen, hvilket jo er blandt undervisningsministerens store visioner, kunne jo være rigtig godt – og banerne har vi jo. ...... i teorien kan alt jo lykkes.
 
Tennisafdelingen, Jørgen Andersen
 
 
Sommer – og aktivitet på tennisbanerne
 
De mange solrige sommerdage har givet rig lejlighed til mange dyster på tennisbanerne i denne sæson. Vi har ca. 30 aktive spillere, med overvægt at mænd. Der er plads til alle niveauer og spillestile.
 
Børneinstruktionen kunne desværre ikke opretholdes, da kun 2 deltagere meldte sig. Der blev ellers forsøgt med et nyt tiltag, hvor BMX/mountainbike cykling i skoven blev brugt som opvarmning. Der fængede tilsyneladende ikke.
 
Vi har afviklet 2 hyggeaftener med henholdsvis 10 og 16 deltagere. De to aftener blev som sædvanligt afrundet med snitter fra Cafén.
 
Tennisafdelingens ’alt-mulig-mand’ Ernst Julius har opsat bom ved indkørslen til tennisanlægget. Det har givet en fantastisk ro og orden, da mange unge bil- eller knallertkørere, har fundet andre steder at drikke deres ’hygge-bajer’.
 
Ernst Julius er også ved at forberede stenbelægning omkring det nye tennisskur. Der er blevet bevilliget 40 m2 belægningssten, som Ernst er gået i gang med at lægge på plads.
 
Jørgen Andersen, tennisafdelingen
 
Tilmelding og banereservation 2013 24-03-2013
Så er det tid at reservere bane og spilletider for 2013. Spillere fra 2012 har indtil 7. april ret til at fastholde tiderne fra 2012. Efter 7. april kan alle reservere ledige tider. Så snart betaling er registreret, er reservationen gældende. Tilmelding ser ved henvendelse til Jørgen Andersen på telefon 75 19 62 62. Se baneoversigten her. Opdateres løbende.
Ledergruppen introducerede for et par år siden en ny pris vi kalder
’ÅRETS SKULDERKLAP’
Årets skulderklap, er en anerkendelse af en person eller gruppe af personer, som udmærker sig ved at yde en ekstraordinær positiv indsats i Agerbæk SF.

Feltet af kandidater er stort – men vi var dog ikke i tvivl, om hvem der har gjort sig særlig fortjent i 2012. Vi håber alle vil støtte ledergruppens beslutning – når vi løfter sløret og fortæller at vi har valgt:
Ernst Julius, Jørgen Mortensen og Niels Peder Nielsen
Med Ernst som primus motor har I tre trods bureaukratiske kampe med kommunen, holdt fast og formået at få genetableret et overdækket samlingspunkt for tennisspillere og tilskuere ved tennisbanerne – og nu i en brandsikret udgave.
Gennem flere år har vi i ledergruppen trygt kunne følge hvordan I i tennisafdelingen, får en masse opgaver løst ved fælles og frivillig hjælp. I værner om jeres lille oase på og omkring tennisbanerne og derfor er det naturligvis dobbelt ærgerligt, når man må se en stor del af det frivillige arbejde gå op i røg.

Men I lod jer ikke slå ud og tog selv projekteringen af genopførelsen af nyt tennisskur i egne hænder. Det har været hårdt slid, både koordineringsmæssigt og fysisk – men resultatet kan I være stolte af. Vi er stolte af jer og håber I får mange gode og fornøjelige timer med tennisspillet og hyggen fremover. Måske I giver en lille én, hvis vi kommer forbi.

Jeres sjakformand, Ernst – som skuret jo er opnævnt efter - er på ferie og kan desværre ikke være her i aften. Håber I vil overbringe ham vores erkendtlighed og foreningens skulderklap for den flotte indsats I har ydet i 2012, men også tidligere år og forhåbentligt fremover.

Vi ved der er flere vi skal takke for indsatsen med opførelsen af det nye tennisskur, så derfor får I sammen med en lille erkendtlighed også overrakt en ramme øl, som I kan dele med de frivillige hjælpere, når solen igen skinner over tennisbanerne.
På ledergruppens vegne
Alice Thuesen, formand
Det nye Ernsthus
Grunden til det nye tennisskur afsættes i januar 2012. Arbejdet blev en del forsinket, da der skulle søges om byggetilladelse, da det nedbrændte tennisskur ikke var registret i den nye Varde kommune og ej heller var brandforsikret. Der skulle også en nabohøring til, da det lå i landzone, så alt tog ekstra tid.

I løbet af foråret stod tennishuset færdigt. På billedet ses de 3 bygmestre: Jørn Mortensen, Ernst Julius og Niels Peter Nielsen.

Andre tennisspillere havde også hjulpet til mere eller mindre. Ernst havde været primusmotor i byggeriet, og derfor blev huset opkaldt efter ham: ERNSTHUS.
Tak til Ernst og hans arbejdshold for indsatsen. Formand Niels´s kone Marie meddelte, at hun flyttede til Herning. Niels snakkede ikke om, at han flyttede med, men det gjorde han, så nu  mangler vi en ny formand. Står der en eller flere i kø, så sig til. Tak til Johannes Jensen for den fine vej til tennisbanerne. Skal vi kalde den: Johannes Jensens vej eller Blomstervejen?

På vegne af tennisafdelingen, Jørgen Andersen.
Brug af "cookies" er nødvendigt for at få www.agerbaek-sf.dk til at fungere, men de gemmer også information om hvordan du bruger siden, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. På www.agerbaek-sf.dk bruges "cookies" primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold. Du kan forsætte med at bruge siden som altid, hvis du accepterer brugen af cookies.
Læs eventuelt mere her
Agerbæk SF | Skovgårdsvej 9 | 6753 Agerbæk | Mail: formand@agerbaek-sf.dk